Defensor del lector
Què és?
El Defensor del Lector és una figura independent dins del diari ARA encarregada de vetllar pel compliment del nostre codi deontològic i d’atendre dubtes, suggeriments i queixes dels lectors en relació amb els continguts del diari, tant en les edicions digitals com de paper.
A qui va dirigit?
Tots els lectors de l’ARA poden recórrer al Defensor del Lector: tens una pregunta sobre una notícia, una dubte sobre la nostra manera de fer periodisme o vols fer-nos arribar una crítica o suggeriment? Aquesta figura és per a tu.
Què pot fer per tu?
- Rebre i analitzar les teves queixes i comentaris.
- Explicar de manera clara i entenedora com s’han elaborat les notícies: des de l’elecció del tema fins a la publicació.
- Publicar resolucions o articles d’explicació sobre els processos editorials quan calgui.
- Millorar la transparència i la relació entre tu i l’ARA, perquè els teus dubtes no quedin desatesos.
Com contactar‑hi?
Pots adreçar‑te al Defensor del Lector enviant‑li:
- Un correu electrònic a eldefensor@ara.cat
- Un missatge de veu (nivell d’1 minut màxim) al número de WhatsApp 653 784 787
En tots dos casos cal que indiquis nom, cognoms, DNI, adreça i telèfon, per verificar la teva identitat.
Per què hi ha aquesta figura?
Des de l’ARA volem que la teva veu com a lector compti. La incorporació del Defensor del Lector representa un reforç del nostre compromís amb la qualitat, la transparència i l’escolta activa de la comunitat de lectors.